17 de mayo de 2013

Día das Letras Galegas

Hoxe, 17 de maio, é (ou debería ser) un día de ledicia para Galiza. Un día para conmemorar a todos aqueles que no seu momento loitaron por nós e polo que os galegos somos hoxe en día. A sociedade, as costumes e a cultura da que gozamos actualmente é froito de rabia, de valentía e de ardor. E, posiblemente, hoxe sexa o día de pararnos a pensar se estamos a tratala como se merece. Xa non imos a loitar máis pola nosa lingua? Xa non soñamos cun futuro mellor? A indiferenza que se sinte pola rúa sobre este tema debería ser suficiente para que os que nos sentimos galegos, os que sentimos que estamos en débeda cos nosos devanceiros, alcemos a voz para facer oír a nosa vontade de dar un futuro máis glorioso á nosa terra. Esa terra que nos deu o ser. Esa terra á que nun momento lle arrincaron a vida e tivo que ver marchar á súa xente buscar fortuna fóra. Aínda hoxe lle caen as bágoas ás rías ó lembrarse dos barcos cheos de miseria partir cara América, e as praias seguen arroupando ás mulleres "viúvas dos vivos", que quedaron soas nas casas, con fame e fillos por criar. 
E os que vivimos aquí agora, os que disfrutamos da maxia desta terra, da fala, das paisaxes, das meigas que habelas hailas, do encanto das rúas de Santiago, da música, das xentes, das familias, das avoas galegas, do polbo á feira, das noites estreladas de verán, dos solpores en Fisterra, dos amenceres nas Cíes, dos castros celtas, do canón do Sil, da auga fresca dos Ancares... Nós, afortunados, non deberíamos loitar por conservar o que temos?  Aínda que só sexa por facer botar un sorriso a Rosalía, Castelao ou Pondal dende onde queira que estén: levantemos a cabeza ben alta e berremos o que outros nos queren facer calar. 


"Porque a verdadeira tradición non emana do pasado, nin está no presente, nin se alvisca no porvir; non é serva do tempo. A tradición é a alma eterna de Galiza, que vive no instinto popular e nas entrañas graníticas do noso chan. A tradición non é historia. A tradición é eternidade."



15 de mayo de 2013

Morriña de personas


"The opposite of love is indifference"

Hay un momento en la vida de todas las personas en el que nos paramos a pensar en aquellas que ya no forman parte de nosotros, que fueron mucho y pasaron a no ser nada. Y recordándolas puedes alegrarte de que se fueran, puedes entristecerte por su ausencia o puedes sentir eso que los gallegos llamamos morriña. Pero, en este caso, no morriña de nuestra tierra: morriña de personas, morriña de momentos y morriña de secretos de los que nunca nadie volverá a hablar. Y te sale una sonrisa en la cara, porque para bien o para mal, todo lo que has vivido te ha servido de algo. Para aprender o para volver a fallar, porque aunque hayas perdido, has ganado si tienes historias que contar. Dicen que lo que no te mata de hace más fuerte, y los corazones más fuertes siempre ganan. Dicen que es mejor sentir dolor que no sentir nada en absoluto y que lo contrario al amor es la indiferencia. Yo digo que siempre que hayas disfrutado de algo o de alguien no debes arrepentirte. Y digo, por encima de todo, que si lejos de esa persona eres más feliz, no dudes en que has hecho lo correcto en irte, porque quien te quiere no te hace daño, y quien te quiere no dejará que te vayas.

1 de mayo de 2013

Bendita amnesia humana

A mí no deja de sorprenderme el camaleonismo de la mente humana. Cambios, cambios, cambios. Vidas que hoy ya no se parecen a ayer y que mañana no reconocerás si te paras a pensar. Tantas ganas de todo y tantas ganas de nada. Tantas ilusiones y, en cuestión de segundos, sueños rotos. Tantos momentos, tantas sonrisas, tantos besos y tantos lloros. ¿Y qué son ahora? Recuerdos, nada más. Recuerdos que algún día olvidarás, porque todo se olvida. En una memoria ocupada por un presente cada vez más cercano, sólo queda el día a día, dónde se junta lo bueno y lo malo, lo que podía ser y no fue. Pero al fin y al cabo, esta amnesia aterradora sirve para mostrarnos el enorme futuro que tenemos por delante y, en muchos casos, para aprender a disfrutar del hoy.